חוקי המסחר של גאן
17 חוקי המסחר של וויליאם גאן

תאריך

וויליאם גאן היה מתמטיקאי דגול בעל יכולות חשיבה וזכרון פנומנליות כאלה שתרמו לו רבות בהבנת הדפוסים החוזרים בנכסים הפיננסים. 

זכרו – לוויליאם גאן לא היה מחשב או תוכנת גרפים. הוא שרטט כל נכס ונכס באמצעות עפרון וסרגל ואת הדפוסים החוזרים המובאים מטה הוא הבין מהתצפיות שלו על התנהגותם של אותם נכסים. 

זיקקנו לכם כאן מספר חוקי מסחר שוויליאם גאן העביר לתלמידיו. 


למרות שחלקם מוכרים משיטת הניתוח הטכני, שימו לב לניואנסים הלא מוכרים או כאלה שפשוט לא שמתם אליהם לב עד כה (גם לנו הוא חידש):

  1. אם המחיר הגבוה של כל השבוע הושג ביום שישי, צפה למחיר גבוה יותר בשבוע שלאחריו. 
  2. אם המחיר הנמוך של כל השבוע הושג ביום שישי, צפה למחיר נמוך יותר בשבוע שלאחריו. 
  3. בשוק אשר נמצא במגמת עליה חזקה, הנמוך השבועי מושג ביום שלישי.
  4. אם השוק נמצא במגמת ירידה חזקה (אם המגמה העיקרית היא ירידה), השיאים השבועיים מושגים בדרך כלל ביום רביעי.
  5. כאשר המחיר חוצה את השיא של ארבעת השבועות האחרונים, זו אינדיקציה מוקדמת למחירים גבוהים יותר.
  6. כשהמחיר שבר את השפל של ארבעת השבועות האחרונים, זו אינדיקציה מוקדמת למחירים נמוכים יותר.
  7.  בשוק במגמת עליה, אם המחיר שבר את הממוצע (DMA) של ה- 30 ימים האחרונים ונשאר מתחתיו ליומיים רצופים, זה מאותת לנו על תיקון הרבה יותר גדול (ההפך במגמת ירידה).
  8. אם השוק עולה 5 ימים רצופים, יש סבירות גבוהה שהתיקון ימשך 3 ימים (היחס הוא 5:3).
  9. אם המחיר עולה במשך 9 ימים רצופים, אז יש סבירות גבוהה לתיקון במשך 5 ימים רצופים (היחס הוא 9:5)
  10. כאשר המחיר מתחיל לעלות מרמה מסוימת, עלייה של 100 נקודות או 100% לפי המוקדם מביניהם הופכת להתנגדות חזקה (ז”א שאם מחיר של נכס עולה משער 400 לשער 500 מדובר ב-100 נקודות, אזי 500 יהווה התנגדות. דוגמה אחרת: אם המחיר של נכס היה ב-50 ועלה 100%, אז רמת 100 הנקודות תהווה התנגדות חזקה). 
  11. במגמת עליה, כאשר המחיר חוצה את השיא של 3 הימים האחרונים, זה אומר לנו על מחירים גבוהים יותר ביום הרביעי (וההיפך בירידה).
  12. אם התיקון שבא אחרי התיקון שקדם לו והוא גדול ממנו הן מבחינת תנועת המחיר והן מבחינת טווח הזמן, זוהי אינדיקציה מוקדמת לכך שהמגמה משתנה.
  13. 50% ירידה מהמחיר האחרון הגבוה של אותה המניה (בד”כ מהשיא) אמור להוות אזור תמיכה חזק. כל מניה שנסחרת מתחת לרמה זו של 50% אינה כל כך איכותית להשקעה (לדוגמה, מניה שהשיא האחרון שלה היה ב-220 וכרגע נמצאת על רמת 110, רמה זו יכולה לשמש כתמיכה חזקה. שימו לב שבמדדים הדבר משמעותי אף יותר).
  14. אל תתעלם מתבנית של תחתית כפולה ותחתית משולשת בגרף חודשי, לאחר פער מינימלי של 6 חודשים (זוהי אינדיקציה מוקדמת להשקעה לטווח בינוני).
  15.  אל תתעלם מתבנית של תקרה כפולה ותקרה משולשת בגרף חודשי, לאחר פער מינימלי של 6 חודשים (זה לא האזור הנכון להשקעה/כניסה, המחיר עלול לרדת).
  16. כאשר המחיר נמצא בשלב קופצני או בשלב של דשדוש, ולפתע מתקבל זינוק במחזור המסחר, זוהי אינדיקציה מוקדמת לכך שהמגמה צפויה להשתנות.
  17. במסגרת זמן רבעונית, כאשר מניה חוצה את הגבוה או הנמוך של הרבעון האחרון (בגרף הרבעוני), יש להתייחס לכך כאינדיקציה מוקדמת לכך שהמגמה הבסיסית מנסה להתהפך.

ברכה והצלחה!

אהבת? שתף את הפוסט עם חברים

עוד
מאמרים

אתר קורסים מתקדם מבית
 
סקולילנד