נכסי התחזית
אפשריות המסחר המגוונות על הנכסים שנסקרים בתחזית

תאריך

שיטת המסחר של וויליאם גאן לא איפשרה לו להתפזר ולקנות מכל הבא ליד.
להזכירכם, המחשבים שאנחנו חיים איתם ב-30 השנים האחרונות, לא היו קיימים בשנות ה-30 של המאה הקודמת, וכמובן שלא תוכנות הגרפים שהשוק היום מוצף בהן.

את תנועת המחיר של כל נכס ונכס (שהיום אנו מקבלים בכל תוכנת גרפים כמובן מאליו) הוא היה מצייר באמצעות סרגל ועפרון ומייצר למעשה “במו ידיו” את גרף המחירים שלו, עליו הוא הלביש את הזוויות המיוחדות שלו מניפת גאן, הריבוע של 9 וריבוע גאן.

בהתאם לכך, הוא סחר במספר מניות מצומצם, במדדים ובכותנה וזה הספיק לו בשביל לייצר הון עתק.

גם היום, כאשר אנו נדרשים לנתח נכס כלשהו בשיטתו של גאן, מצאנו את עצמנו מעבירים עשרות ואף מאות שעות בניתוח הסייקל של כל נכס ונכס, בעיקר (אבל לא רק) בכל הקשור להשפעה האסטרולגית שגורמת לאותו נכס ספציפי להגיב לה באופן שלא משתמע לשתי פנים.
בעקבות כך, בחרנו מספר נכסים שעליהם השקענו את זמננו ועליהם מוגש הדוח.

זכרו – ישנם סוחרים רבים בעולם (כוללת חברות ענק, קרנות גידור ואלגוריתמים) שסוחרים בהצלחה גדולה אך ורק על החוזה של ה-S&P500. הם לא מתעסקים בשום נכס אחר מהסיבה הפשוטה שהם גורפים עליו מליונים של דולרים בכל שנה, אז בשביל מה להתעסק במשהו אחר??

גם אנחנו רואים את הדברים באותו האופן – אם סוחרים באמצעות שיטת עבודה נכונה ומסדורת בנכסים המובאים בתחזית (או אפילו רק בשניים – שלושה מהם) ומשלבים בה את הסייקלים המתקבלים מהדוח (אפילו עם 60% הצלחה), האפשרות להרוויח תשואות גבוהות ולאורך זמן גבוהה מאי פעם!

ישנם סוחרים אשר לא מכירים את האפשרויות הפתוחות בפניהם למסחר בנכסים אלה ומאמר זה בא לשפוך אור על אפשרויות המסחר המגוונות אשר עומדות בפניכם וכיצד ניתן לסחור בהם.

מדד ה- S&P500

ניתן לסחור על מדד ה- S&P500 במספר דרכים:

  1. חוזים עתידיים:
  • האפשרות העיקרית והישירה היא מסחר באמצעות חוזה עתידי שכל ברוקר אמריקאי מאפשר מסחר בו.
    הסימבול לחוזה רגיל הוא ES אליו מתווספים בסופו אות ושנה אשר מציינים את חודש ושנת הפקיעה של החוזה,  לדוגמא ESZ2022, מציין חוזה לדצמבר 2022.
  • הסימבול לחוזה מיני (חוזה שערכה בדולרים של כל נקודה במדד קטן יותר מהחוזה הרגיל לעיל) הוא MES וגם אליו מתווספים בסופו אות ושנה המציינים את חודש ושנת הפקיעה של החוזה (כמו בחוזה הרגיל). חוזה זה מיועד לסוחרים שתיק ההשקעות שלהם אינו גדול או שאינם רוצים לסכן הרבה בכל פוזיציה או שמעוניינים בדריסת רגל בשוק החוזים ולהתחיל בקטן. 
  1. תעודת סל רגילה – תעודות סל ממונפות – תעודות סל בשורט 

מדד S&P 500 הוא הנכס המוכר והחשוב בעולם שכל עולם הפיננסים נושא אליו את עיניו מאחר והוא מייצג את 500 החברות מהגדולות בארה”ב ולמעשה מעיד על איתנותה של הכלכלה הגדולה בעולם. 

אשר על כן, מגוון האפשרויות למסחר בו באמצעות תעודות סל הוא המגוון ביותר כפי שיובהר להלן:

  • תעודת סל רגילה/ מחקה 1:1 (בלונג) – תעודת הסל SPY היא נייר הערך הנסחר ביותר בעולם ולו מחזור מסחר יומי של עשרות מיליארדים בדולרים ביום מסחר בודד.
    היא מחקה את המדד ביחס של 1:1, הווה אומר, שעל כל עליה או ירידה במדד של 1% התעודה תעשה זאת בהתאמה כמעט מלאה (לאורך תקופה כמעט ואין סטייה).
  • תעודות סל (לונג) ממונפות – חלקן ממונפות ביחס של 1:2 (SSO) והשקעה בה מניבה על כל עליה של 1% במדד עצמו פי 2, היינו, היא תעלה ב- 2% (וההיפך אם המדד יורד).
    תעודה ביחס של 1:3 (UPRO) מניבה 3% רווח על כל עליה של 1% במדד (ההיפך במקרה של ירידה).
  • תעודת שורט מחקה – מניבות רווח הפוך ממה שהמדד עושה בפועל.
    לדוגמה, המדד ירד באחוז, תעודת SH תעלה ב-1% (וההיפך, אם המדד עולה ב-1%, היא תרד ב-1%). ההשקעה בתעודה כזאת מתבצעת בתקופות שבהן מדד ה-S&P 500 יורד ואנו רוצים ליהנות (להרוויח) מהירידה שלו.
  • תעודות סל (שורט) ממונפות – חלקן ממונפות ביחס של 1:2 (SDS), הווה אומר, שעל כל ירידה של 1% במדד, התעודה תעלה ב-2% (וההיפך – הפסד של 2% על כל עליה של 1% במדד).
    תעודה ממונפת ביחס של 1:3 (SPXU), מאפשרת להרוויח 3% על כל ירידה של 1% במדד עצמו (וההיפך – הפסד של 3% על כל עליה של 1% במדד).

לאחר ההסבר המפורט ועל מנת לרכז ולפשט את הדברים, ריכזנו בעבורכם בטבלה את האפשרויות השונות והמגוונות למסחר בתעודות הסל על המדד כפי שהוצגו לעיל:

  1. אופציות:

כיאה למדד החשוב והנסחר בעולם, גם הנגזרים הפיננסים עליו כעולם האופציות הוא הסחיר והמגוון בעולם המאפשר מסחר באופציות שבועיות, חודשיות וכאלה עם תוקף של כשנה ויותר חשוב מהכל, האופציות סחירות ומאפשרות מסחר רציף ללא פערי מחירים גבוהים בין הביקוש וההיצע (בעיקר לאופציות שנמצאות ב”תוך הכסף” ו”סביב הכסף”).

זהב

ניתן לסחור על הזהב במספר דרכים:

  1. חוזים עתידיים:
  • האפשרות העיקרית היא מסחר באמצעות חוזה עתידי שכל ברוקר אמריקאי מאפשר מסחר דרכו. 

הסימבול לחוזה רגיל הוא GC אליו מתווספים אות ושנה אשר מציינים את חודש ושנת הפקיעה של החוזה (לדוגמא GCZ22, מציין חוזה לדצמבר 22).

  • הסימבול לחוזה מיני (שבו ניתן לסחור בחוזה שבו כל נקודה שווה פחות מחוזה רגיל) הוא MGC וגם אליו מתווספים אות ושנת הפקיעה כמו בחוזה הרגיל.
  1. תעודת סל:
    למעוניינים לסחור בצורה מנייתית (כמו לקנות מניה) ניתן לסחור באמצעות ברוקר אמריקאי או אפילו באמצעות בנק מקומי בתעודת הסל SPDR Gold Shares סימבול  GLD שלה מחזורי מסחר של כמעט מיליארד דולר ביום מסחר.
    הקניה של תעודת הסל מתבצעת דרך הברוקר שאיתו אתם עובדים וזה ממש כמו קניה של מניה. 
  1. אופציות:
    למי שמעוניין, חשוב להזכיר שלנייר זה (GLD) קיימת אפשרות למסחר גם באופציות לטווחי הזמן השונים.

נפט

בדיוק כמו בזהב גם על הנפט ניתן לסחור באותם אופנים:

  1. חוזים עתידיים:
  • הסימבול לחזוה רגיל  הוא CL וכמו בזהב גם אליו מתווספים אות ושנה אשר מציינים את חודש ושנת פקיעת החוזה.
  • הסימבול לחוזה מיני הוא MCL וגם אליו מתווספים אות ושנת הפקיעה החוזה כמו בחוזה הרגיל שהוצג לעיל. 
  1. תעודת סל:
    למעוניינים לסחור בצורה מנייתית (כמו לקנות מניה) באמצעות ברוקר אמריקאי או אפילו באמצעות בנק מקומי, ניתן לסחור על תעודת הסל  United States Oil ETF, סימבול  USO שלה מחזורי מסחר של כ-300 מליון דולר ביום.
  2. אופציות:  למי שמעוניין, חשוב להזכיר שלנייר זה (USO) קיימת אפשרות למסחר גם באופציות לטווחי הזמן השונים

ביטקוין

מסחר בביטקוין ניתן לבצע במגוון דרכים:

  1. בדרך הישירה:
    העיקרית והנפוצה ביותר היא כמובן דרך בורסות הקריפטו השונות דוגמת ביינאנס (Binance), קוינבייס (Coinbase), קוקיון (Kucoin), קראקן ודומיהן. 

מלבד הקניה הישירה, המהירה וההחזקה בפועל של הביטקוין (אומנם בארנק של הבורסה אבל עדיין נרשם על שם הלקוח), יתרון נוסף ואחד המשמעותיים ביותר שיש לבורסות הקריפטו יובא בהמשך למטה תחת הערה חשובה*.

  1. חוזים עתידיים:
  • האפשרות הראשונה היא באמצעות חוזה עתידי, סימבול BTC, אליו מתווספים אות ושנה אשר מציינים את חודש ושנת פקיעת החוזה.
  • האפשרות השניה היא חוזה מיקרו שהסימבול שלו הוא MBT וגם אליו מתווספים אות ושנה כמו בחוזה הרגיל המציינים את חודש ושנת פקיעת החוזה.
  1. תעודת סל :
    למעוניינים לסחור בצורה מנייתית (כמו לקנות מניה) דרך ברוקר אמריקאי או אפילו דרך הבנק המקומי ניתן לסחור על תעודת הסל GBTC שלה מחזורי מסחר של כ-36 מליון דולר בממוצע ליום בחודש אוקטובר 2022 (מחזורי המסחר בד”כ גבוהים יותר). 

*הערה חשובה – חשוב מאוד לציין שהמסחר בכל מטבעות הקריפטו והביטקוין בכללם, מתבצע ללא הפסקה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה, ועל כן, יש לקחת בחשבון שבלילות או בסופי שבוע (גם שאין מסחר בוול-סטריט) ייתכנו שינויים משמעותיים במחיר, כאשר מלבד בורסות הקריפטו לא ניתן להגיב לשינויים הללו בזמן אמת בכל שאר האפשרויות שהובאו לעיל. 

יורו דולר

מסחר במטבע חוץ (מט”ח) יכול להתבצע במספר אפשרויות:

  1. מסחר בחוזים עתידיים באמצעות ברוקר אמריקאי (בעלויות זולות מאוד) ו/או באמצעות עסקאות פורוורד (Forward) בבנק המקומי (בעלות יקרה וחבל).
  2. ברוקרים (רגולטיבים בלבד!) במסחר במט”ח כגון פלוס 500 (Plus 500) קולמקס פרו (Colmex PRO) ודומיהם שלהם נציגות בישראל ותמיכה בעברית.
    דרך פתיחת החשבון בדרך כלל נוחה ומערכות המסחר יעילות ונוחות לביצוע עסקאות לונג ושורט.
  3. אופציות דרך ברוקר אמריקאי.

לסיכום

כפי שראיתם במאמר זה, אפשרויות המסחר בכל הנכסים שאנו סוקרים בדוח הן רחבות ומגוונות. 

על מנת להרוויח כסף בשוק ההון, צריך ללמוד, להתמקצע, לצאת מאזור הנוחות ולפעול בהתאם. 

קושי השפה כבר לא מהווה מגבלה כפי שהיה בעבר. 

לפתוח חשבון אצל ברוקר אמריקאי כיום זה תהליך שאורך מעט מאוד זמן.

ישנן חברות שלהן נציגות ישראלית בישראל כך שכל הליך פתיחת החשבון והתמיכה יכול להתנהל בשפה העברית.

אנו מקווים שסקרנו את האפשרויות למסחר בנכסים של הדוח באופן שיטיב עמכם וייתן לכם את האפשרויות המלאות להפקת רווחים משמעותית גבוהים יותר בשוק ההון. 

אנו כאן לכל שאלה נוספת. 

ברכה והצלחה!

אהבת? שתף את הפוסט עם חברים

עוד
מאמרים

אתר קורסים מתקדם מבית
 
סקולילנד